Impacts of school closures on mental health

Authors

  • Débora Marques de Miranda Médica Pediatra, Professora Associada do Departamento de Pediatria da Universidade Federal de Minas Gerais, MBA em Gestão em Saúde pela FGV, Mestre e Doutora em Ciências Biológicas pela UFMG. Co-fundadora da Addhere e do TP online https://orcid.org/0000-0002-7081-8401
  • Rochele Paz Fonseca Psicóloga e Fonoaudióloga. Professora da Faculdade de Medicina, Programa de Pós-Graduação em Saúde da Criança da Universidade Federal de Minas Gerais e da Formação Continuada em Neuropsicologia - Brazilian Neuropsychological Network. Doutora e Mestre em Psicologia do Desenvolvimento (UFRGS/Universidade de Montreal). Pós-Doutoramento no Centro de Neuroimagem da Universidade de Montreal

DOI:

https://doi.org/10.25118/issn.2965-1832.2022.517

Keywords:

return to school, mental health, closing of schools, pandemic

Abstract

One of the most effective measures to contain the Covid-19 pandemic was social distancing and, consequently, the closure of "non-essential services". During this period, public and private school classes were held remotely and virtually, completely changing the dynamics of teaching in our country. Today, more than two years after the start of the pandemic, researchers are discovering the true impacts of Covid-19 on several aspects, above all on mental health. On ABP TV, we will discuss the impacts of school closures on the mental health of children, adolescents, parents and teachers.

Author Biographies

Débora Marques de Miranda, Médica Pediatra, Professora Associada do Departamento de Pediatria da Universidade Federal de Minas Gerais, MBA em Gestão em Saúde pela FGV, Mestre e Doutora em Ciências Biológicas pela UFMG. Co-fundadora da Addhere e do TP online

Rochele Paz Fonseca, Psicóloga e Fonoaudióloga. Professora da Faculdade de Medicina, Programa de Pós-Graduação em Saúde da Criança da Universidade Federal de Minas Gerais e da Formação Continuada em Neuropsicologia - Brazilian Neuropsychological Network. Doutora e Mestre em Psicologia do Desenvolvimento (UFRGS/Universidade de Montreal). Pós-Doutoramento no Centro de Neuroimagem da Universidade de Montreal

Published

2022-12-06

How to Cite

1.
Miranda DM de, Fonseca RP. Impacts of school closures on mental health. PABP [Internet]. 2022 Dec. 6 [cited 2025 Feb. 5];9. Available from: https://revistardp.org.br/abp/article/view/517

Issue

Section

ABP TV: programas completos

Categories

Plaudit